zondag 1 februari 2009

Varenbos en magie


Weleens aan een beeld in de tuin gedacht?
In mijn kindertijd, ik spreek over de vijftiger jaren, vond ik het prachtig om zo hier en daar bij iemand in de tuin een tuinkabouter te ontwaren, liefst ergens onder een struik, je aankijkend of druk aan het werk.
Op zo'n jonge leeftijd ervaar je de magie van het leven al.
Valt er in onze tuinen op dat gebied tegenwoordig nog wat te beleven?
Menig ornament siert menig tuin, maar de magie is vaak ver te zoeken.
Vandaag kreeg ik van een varenvriend een mail met een interessante bijlage.
Een bos.........varens.......... en verwondering................
Een varenbos vol kunst en sculpturen in het kleine Victoriaans dorpje Marysville vlak bij Melbourne, Australië. Deze tuin ligt verscholen tussen de bomen van het regenwoud.
Het is de "art en sculpture garden" van Bruno Torf, een van oorsprong Zuid Amerikaan die in Australië is neergestreken.

Hieronder zie je een impressie.



Meer weten link dan: http://www.brunosart.com/ dan ben je op zijn website.

In mijn eigen varenbos ben ik voorlopig nog even met andere dingen bezig....... overigens is de magie daar, maar dan met "andere beelden", zeer aanwezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten