donderdag 8 april 2010

Corsicaanse schapenkaas met smaak


Corsica, een eiland met toch wel heel verschillende en bijzondere varensoorten.

Had ik gedacht een keer naar Corsica af te zullen reizen, voor kaas is dat niet meer nodig.
Vandaag verraste een collega mij met dit prachtige maar vooral ook heerlijke schapenkaasje uit Corsica.
Het is voorzien van een varenveer van Polystichum setiferum.

Helemaal bijzonder is het feit dat dit heerlijke schapenkaasje, naar nu blijkt, ook in Nederland te verkrijgen is.
Notabene "vlak bij mij om de hoek"!
"Je bent er zo, op de fiets" hoor ik mijn collega al tegen mij zeggen.
De route leidt naar Santpoort , fiets tegen de gevel van fromagerie (kaaswinkel) Amuse. Op http://www.lamuse.nl/ kun je een kijkje nemen wat deze kaaswinkel nog meer voor heerlijke verrassingen herbergt. De moeite van een bezoek waard als je dol bent op kaas én varens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten