zondag 21 juni 2009

Huis Bingerden














Voor de 13e keer werden dit jaar op 19, 20 en 21 juni de Kwekerijdagen gehouden bij huis Bingerden, een landgoed bij Angerlo in de buurt van Doesburg. Huis Bingerden wordt omringd door prachtige historische tuinen. Jaarlijks komen hier kwekers uit binnen en buitenland komen samen met bijzondere collecties. Het was voor mij de eerste keer dat ik hier een bezoek heb gebracht. Ik heb mijn ogen uitgekeken:
Bingerden gaat echt over planten en planten en planten, het ECHTE tuinieren.
Helaas, mijn fototoestel niet meegenomen, de eerste twee foto's heb ik "gegoogled".
Ook Wouter van Driel, kweker van bijzondere varensoorten, was present. Hij had duidelijk zijn best gedaan om zijn stand een aantrekkelijke uiterlijk te geven. Combinaties van diverse varensoorten, afwisselend in blad en hoogte kleur en vorm, was voor mij en andere bezoekers duidelijk een lust voor het oog.
En dan staan daar zomaar weer een paar soorten tussen om aan mijn collectie toe te voegen en even een praatje.



De nieuwe aanwinst heb ik, thuis aangekomen, wél op de foto kunnen zetten.
van links naar rechts: Dryopteris dickinsii, een nieuwe Polystichum soort afkomstig uit Yunnan,
Dryopteris aff. crispa congesta "grandiceps" en Asplenium scolopendrium "Marginata".
Volgend jaar zien ze mij op de Kwekerijdagen van Bingerden terug!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten