maandag 1 november 2010

Om het varenbos


Pteridium aquilinum
In het varenbos staat zo langzamerhand een aardige collectie varens. Elke keer dat ik er "met vakantie" heen kan, treft het me dat de varens in deze natuurlijke omgeving zich ook als zodanig gedragen. In de omgeving van het varenbos is het ook altijd genieten. Met  regelmaat maak ik een flinke wandeling in de omgeving, en kom dan  meerdere varensoorten op zo'n wandeling tegen. Eén van de laatste wandelingen maakte ik vorige week om het varenbos. De volgende varensoorten kwam ik tegen:

Asplenium ceterach

Asplenium scolopendrium

Polypodium vulgare

Asplenium foreziense

Asplenium trichomanes

Athyrium filix femina

Blechnum spicant

Dryopteris felix mas

Polypodium australe

                                                                    Polystichum setiferum




Geen opmerkingen:

Een reactie posten