maandag 26 maart 2012

Het groen knalt de grond uit

Adiantum venustum
Het (varen) groen knalt de grond uit. De eerste varensoort die elk jaar zijn nieuwe veren laat zien is bij mij in de tuin Adiantum venustum. Een makkelijke sierlijke en wintergroene varen die mijn tuin al jaren siert.
Asplenium septentrionale
Ook Asplenium septentrionale laat de eerste aanzet tot ontkrullen van het nieuwe varenblad zien.
Hier in bloempot aangeplant als zijnde een rotstuintje op zich, heeft ie het reuze naar de zin.
Pyrrosia polydactylis
De twee Pyrrosiasoorten die ik rijk ben,  heb ik tijdens de vriezende weken binnen gehouden. Zodra de dooiperiode zijn intrede deed heb ik ze weer buiten in de koude kas gezet.
Conigramme japonica
Een rizoon met groeipunt door ruil verkregen via de de Nederlandse varenvereniging http://www.varenvereniging.nl/ en heeft zich gedurende de wintermaanden in  rustperiode erg goed ontwikkeld en is flink aan het uitlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten