dinsdag 25 september 2012

Droog, droger, droogst.....

Deze zomer was het in het varenbos droger dan ooit. Soms vraag ik me af of het daar echt nog allemaal goed gaat komen of dat het slechts een toevalligheid is geweest.
Kon ik de eerste weken van mijn verblijf deze zomer nog dagelijks met meters tuinslang de planten en varens in het bos redelijk van voldoende vocht voorzien,
in de laatste week moest ik het bos weer over gaan laten aan de weergoden.
Deze hadden het voor elkaar om in twee maanden tijd slechts 2 mm regen af te staan. Zichtbaar werd in de hele en verre omgeving dat ook bomen steeds meer bruin en geel blad te zien gaven, een teken dat de natuur al vroeg "in de ruststand" ging.
En nu nog wat weken verder blijkt pas eindelijk wat regen van betekenis aangevoerd te worden. De hitteglof en lange periode van droogte lijkt grotendeels voorbij. Ik roep "Hoera"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten