vrijdag 29 mei 2009

Polystichum setiferum "Herrenhausen"


Dit zou hem dan moeten zijn.......onvervalst en onbetwist "Polystichum setiferum "Herrenhausen",
Ik heb hem voor wat anders kunnen ruilen met een varenliefhebber uit Engeland.
Het is me gegarandeerd dat het om een plant gaat opgekweekt van een broedbol van deze species uit de tuin van Martin Rickard.
Dan kan ik deze zomer mijn vergelijkend warenonderzoek beginnen.
Misschien blijken het allemaal bastaarden. Geen nood, ook deze plant zal weer broedbollen gaan geven. Ik ga er gewoon wat van opkweken, voor de liefhebber die met hetzelfde porbleem worstelt.

1 opmerking:

  1. Onze collectie heeft zich ook weer uitgebreid, we zijn weer gezwicht voor een varen, de Polystichum setiferum Wollastonii, hij is nog klein maar we hopen dat hij net zo mooi wordt als in kwekerij De Hessenhof in Ede. Nu nog op zoek naar een plekje, er zal iets anders moeten wijken. Succes met je bos, gelukkig, je omheining heeft geen scahe opgelopen.

    BeantwoordenVerwijderen