woensdag 11 mei 2011

Disporum en Paris

Paris quadrifolia
Voor nieuwe aanwinsten voor de onderbeplanting in het varenbos vind ik de volgende species erg interessant. Op een van de wandelingen in de omgeving van het varenbos ontdekte ik een hele kolonie Eenbes (Paris quadrifolia). Ik heb er een klein stukje van afgestoken en in het najaar in het varenbos geplant.
Weldra verdween het plantje en nu, lente 2011 staat daar tot mijn grote verrassing een heuse Eenbes tussen de varens.
Disporum flavens
Disporum is een andere plantenfamilie verwant aan de Salomonszegel. Van de laatste staan al een aantal soorten aangeplant. Maar Disporum is ook een onverwachte ontdekking van het afgelopen jaar.
Disporum cantoniense Night heron
De flinke kluit Disporum die ik aangereikt kreeg staat er prachtig bij in het varenbos. Vandaag trof ik bij een
kweker in de buurt nog wat andere soorten aan. Ik kon ze niet laten staan, ze gaan mee naar het varenbos.
Disporum megalanthum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten