vrijdag 6 maart 2009

Nieuwe oogst

Soms kom je nog wel eens iets aardigs tegen in de tuincentra.
In december 2008 rondlopend in een tuincentrum in de Correze valt mijn oog op een varentje dat in de pot opkomt van een Ficus Benjamin. Mijn eerste gedachte: “Hier moet duidelijk gewied worden, en ik kan daar goed bij helpen”.
Binnen de kortste keren was de Ficus bevrijd van zijn belager en verdween dit varentje tussen mijn t-shirt en trui naar buiten.
Het arme varentje, als onkruid gewied zag er dan ook als onkruid uit na deze ingrijpende “verdelgingsactie”. Thuis gauw opgepot en de literatuur ontbrak om ter plekke uitsluitsel te verkrijgen over de soort. Wel of niet winterhard, ik had geen idee. In ieder geval heb ik een veer voor later determinatie tussen krantenpapier onder de deurmat gelegd.



Wie het weet mag het zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten