maandag 21 maart 2011

Bosplanten en de Hessenhof


schaduwplanten, nieuwe oogst
Als je ergens goed terecht kan voor een groot assortiment varens en andere plantensoorten die de schaduw goed verdragen en prachtig harmoniëren met varens dan is het wel bij de Hessenhof in Ede. Afgelopen zaterdag ben ik er maar weer eens langs gegaan. Het resultaat was een mooi kistje vol met nieuwe aanwinst om bij de varens in het bos te planten.
Welke plantensoorten dat geworden zijn zal ik een een volgend artikel vermelden.

Dan nog wat aandacht voor heesters of struiken.
Elaeagnus ebbingei
Chaenomelis japonica

Begin maart verraste het varenbos al met de prille bloei van enkele struiken die ik in de lente van het vorige jaar had aangeplant. En andere, nog niet bloeiende aanplant lijkt goed aangeslagen.
En als de reeën zich een beetje koest willen houden........




1 opmerking:

  1. Ja,bij de Hessenhof...is om van te kwijlen..
    Ik zie al een paar mooie euphorbia's en een helleborus en longkruid en geranium's volgens mij.
    Wat zal je bos mooi worden.

    BeantwoordenVerwijderen